Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejd (2 år - skolestart)
    • Mikrospejder (Piger i 0.-1. klasse)
    • Blåmejser/minier (Piger i 2.-3. klasse)
    • Juniorer (Piger i 4.-6. klasse)
    • Trop (Piger 7. klasse - ca. 16 år)
    • Klan (Unge kvinder fra ca. 16 år)
    • Ledere
    • Ledere
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Medlemskab og kontingent
    • Bestyrelse
  • Bliv leder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv Spejder
Startdato 5. okt 2025 09:30 - 15:00

Sct. Georgsløbet 2025

Sct. Georgsløbet 2025

Søndag den 5. oktober

På Hollufgård


H. C. Andersens eventyr

Byder på:

- Sjove og spændende opgaver.

- Nye udfordringer

- Brug for spejderfærdigheder og samarbejde


Løbet forgår på Hollufgård, et område uden kørende trafik.


Spejderne vil blive udfordret på et niveau, som passer til deres alder.

Samtlige poster vil være bemandede, men vi mangler hjælpere til posterne...

Spejderne bedømmes på hver post på både turn-out og løsning af opgaven. Turn-out vil

sige at posterne forventer at spejderne gør følgende: klarmelding, afmelding, samlet

gang, alle bidrager, god opførsel foruden at være i godt humør.


Der var engang... ja, vi kender dem godt - H.C Andersens eventyr - Den Grimme

Ælling, Grantræet, Kejserens Nye Klæder, Konen med Æggene, Tinsoldaten, Den lille

pige med svovlstikkerne, Prinsessen på ærten og mange, mange andre gode fortællinger.



* Tjek ind: kl. 09:30 ved Hollufgård, Hestehaven 201, 5220 Odense SØ

* Løbsstart: Klokken 10:00

* Afslutning: Klokken ca. 15:00

* Løbet foregår udendørs – så husk fornuftig påklædning!

* Løbet handler om H. C. Andersens eventyr

* FOROPGAVE! Hver spejder/hold laver noget tilknyttet et H. C. Andersen

eventyr - kun fantasien sætter grænser. Der vil i år blive taget et fælles foto

ved start. Hvert hold bedømmes for denne specielle opgave med et maksimum

af 20 point givet for kreativitet, udseende og tilknytning til et navngivet

eventyr.

* Forplejning: I sørger selv for frokost og drikkelse. Der vil være æbler

undervejs på løbet. Efter løbet er der eftermiddagsforfriskning dvs. kage,

kaffe, te og saftevand. HUSK drikkedunk, kop eller krus pr. deltager.


* Alle får et stofmærke EFTER kagen - der er bestilt ekstra mærker i år.

* Der er præmier dvs. gavekort til de 3 bedste patruljer i hver aldersgruppe.

* Pris pr. deltager – både ledere og spejdere: kr. 50,-


For at blive færdige til afslutningen klokken 15, så lukkes posterne

allerede klokken 14. Klokken ca. 14:20 er der mulighed for

deltagerne at få kage og saft/te/kaffe. Forældre med egen medbragt

kop/krus er velkomne klokken 14:30 til kaffe/te/saft, men spejderne

er først færdige EFTER uddeling af mærker og præmieoverrækkelsen

klokken 14:45 dvs. ingen forlader løbet før klokken 15.

Dette meddeles alle deltagere samt forældre for at undgå skuffede

børn og voksne.


Praktisk information

Startdato
5. okt 2025 09:30 - 15:00
Sted
Hunderup pigespejdere, Chr. Molbechs Vej 6B, 5230 Odense M
Enheder
Juniorer
Tilmelding starter
31. aug 2025 15:10
Tilmelding lukker
5. okt 2025 13:00
Pris
50,00 kr.
Tilmeld arrangement

Kontakt

Hunderup pigespejdere
Chr. Molbechs Vej 6B
5230 Odense M
Danmark

26 80 49 02
gruppeleder@hunderuppigespejdere.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo